Nieuwe luierreclame van Huggies slaat de plank behoorlijk mis (filmpje!)

Luiermerk Huggies heeft de plank behoorlijk mis geslagen. Het reclamefilmpje van een luier met jeanslook waarin een stoere babyjongen de aandacht van verschillende mooie vrouwen trekt, zou de seksualisering van baby’s bevorderen, aldus de preutse Amerikanen. Er is wat voor te zeggen. Ik vind de combi ook niet helemaal optimaal. Maar hoe dan ook: Huggies heeft haar naam met deze actie wel weer even flink op de kaart gezet en daar gaat het om denk ik!

De baby wandelt stoer door de straten en zegt: “Mijn luier is vol, vol met chique dingen.” Vooral dat zinnetje schiet bij heel wat Amerikanen in het verkeerde keelgat. Eerder dit jaar bedacht een Koreaanse producent van luiers een babyversie van de reclame van David Beckham voor Armani-ondergoed. Ook hier reageerden velen erg onthutst op.
Creatief directeur van het merk Richie Glickman zegt dat het merk tegenwoordig meer voor humor in zijn spotjes kiest. Huggies bedacht de luier nadat uit onderzoek bleek dat 40 procent van de moeders bijna elke dag jeans draagt, 57 procent koopt een jeansbroek voor zijn baby tijdens de eerste zes maanden. “We weten dat mama’s leven in hun jeans, nu kunnen baby’s dat ook doen”, aldus de fabrikant.

Lees ook:Het Italiaanse Fiorucci gaat zich richten op…baby’s!
Lees ook:De wasbare luier: terug van weggeweest!
Lees ook:Lekker spetteren in de nieuwe zwemluiers van Pandababy!
Lees ook:Onrust over toenemende ‘volwassenkleding’ voor kinderen
Lees ook:Pruikjes voor kale babymeisjes die als jongetjes worden aangezien

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>