Helft ouders mist soms het begin van favoriete tv-programma door voorlezen

Schermafbeelding 2014-05-12 om 14.29.13Voorlezen heeft nog niet aan populariteit ingeboet. Bijna de helft van de ouders leest dagelijks voor het slapen een verhaaltje voor. Populaire tijd voor dit avondritueel is tussen zeven en acht uur ’s avonds. Bijna 20 procent van de ouders past dit tijdstip echter aan als er een favoriet programma op televisie is. Sommige ouders korten zelfs verhaaltjes in om maar niets te hoeven missen van bijvoorbeeld De Wereld Draait Door, het journaal of voetbal. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau NoTies in opdracht van KPN. Sinds deze week heeft KPN een nieuwe campagne voor Begin Gemist, waarin voorlezen een centrale rol speelt. Want ouders hoeven zich met deze dienst niet meer te haasten voor hun favoriete tv-programma. Interactieve TV Klanten kunnen met Begin Gemist direct terug gaan naar het begin van hun favoriete tv-programma, ook als ze iets later zijn of de tv net aanzetten. Dat kan alleen bij KPN. De dienst voorziet sterk in een behoefte. Sinds de introductie is Begin Gemist al bijna 2,5 miljoen keer gebruikt. Coen Olde Olthof, VP Marketing Consumentenmarkt bij KPN: “Uit het onderzoek komt naar voren dat ouders graag voorlezen om een moment met hun kind samen te zijn, maar dat ze jongleren tussen opvoeden en een moment voor zichzelf.  Met onze producten en diensten willen we vrijheid bieden om de tijd te nemen voor dingen die echt belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld het voorlezen van je kinderen. Dus geen gehaast meer om op tijd te zijn voor je favoriete tv-programma, dankzij Begin Gemist.”

Jip en Janneke en Dikkie Dik populairst
‘Jip en Janneke’ is het favoriete boek van 3- en 4-jarigen (45%). ‘Dikkie Dik’ is het populairste boek bij kinderen van 0 t/m 2 jaar. Tijdens de campagne voor Begin Gemist krijgen klanten die Alles-in-1 Thuis (inclusief Interactieve TV) afsluiten bij KPN een ‘Dikkie Dik’ boek cadeau (op=op). Wil hun kind het verhaaltje nóg een keer horen voor het slapen gaan? Geen probleem, met Begin Gemist bij Interactieve TV van KPN kunnen klanten hun favoriete tv-programma direct opnieuw laten beginnen.

Kijk voor meer informatie op kpn.com/begingemist.

Lees ook:Dikkie Donderkopje: een prachtig boek over groter worden
Lees ook:Symposium: Gun kinderen hun eigen label
Lees ook:Nieuw: ANWB Kinderatlas Reis rond de wereld
Lees ook:Kinderen beter beschermd tegen foute sms-diensten
Lees ook:Dirk Scheele’s Dikkie Dik, Limonade met prik té leuk! Gaan!!!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>