We gaan het liefst naar De Efteling, Het Dolfinarium of Artis

Waar wij hier in NEderland het liefst naar toe gaan (met de kinderen)? Alweer naar de Efteling! Het Dolfinarium en Artis zijn de nummers twee en drie op de ranglijst van meest gewaardeerde uitstapjes in ons land. Dit blijkt uit onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy dat plaatsvond onder 1900 Nederlanders. “De Efteling wordt door alle bevolkingsgroepen het meest gewaardeerd, onafhankelijk van geslacht, leeftijd of woonplaats. Het pretpark ontvangt dan ook al jaren de meeste bezoekers”,  verklaart merkadviseur Hendrik Beerda. Dat heb ik gemerkt ja… Ik ben er zelf een paar maanden geleden geweest en werd bijna helemaal gek van de drukte! En nou waren wij er dus zonder de kinderen – ik had er niet aan moeten denken hoe lang de rijen hadden geduurd als we er met jengelende kids in hadden gestaan. En ik hoorde van een vriendin dat ze met de kinderen was omgedraaid toen ze naar het Dolfinarium gingen deze zomer. Het park raadde mensen af te komen, het was té druk. En zo kun je dus ook aan je eigen succes ten onder gaan…Jongeren zijn daarnaast vooral enthousiast over Walibi World. Het Rijksmuseum komt alleen onder hoogopgeleiden in de top-3 van dagattracties met de sterkste reputatie. Opvallend is dat de bijdrage van de Nederlandse museumsector aan de dagattractiemarkt beperkt is. Slechts vijf musea worden door de gemiddelde Nederlander als een serieuze optie gezien bij het plannen van een dagje uit.
Het Rijksmuseum heeft van deze vijf musea de sterkste reputatie. Daarna volgen vier organisaties die zich vooral op gezinnen met kinderen richten: Spoorwegmuseum, Openluchtmuseum, Naturalis en Museon.
Archeon, Deltapark Neeltje Jans, NEMO en Corpus vormen een relatief nieuw segment van dagattracties. “Deze attracties worden zeer gewaardeerd door mensen die een dagje weg willen. Men ziet de organisaties als leerzaam, maar ervaart geen drempel zoals bij veel musea. Deze vier dagattracties ontvangen elk jaar dan ook honderdduizenden bezoekers. Zulke hoge bezoekersaantallen komen bij musea maar weinig voor”, zegt Beerda hierover.
In het onderzoek zijn 1900 respondenten in twee fases ondervraagd. Eerst is de spontane bekendheid onderzocht van alle leerzame en ontspannende dagattracties. Daarna is voor de 30 bekendste namen in detail navraag gedaan naar de merkkracht, persoonlijkheid, prestatie en groeipotentie.

Lees ook:Jongeren wel naar musea als het gratis is? Denk het niet!
Lees ook:Laat je kind een museum ‘inspecteren’
Lees ook:Hoe gratis ook: kinderen en musea lijken slechte match
Lees ook:Ga op 5 en 6 april met de kids naar het Museumweekend
Lees ook:Kinderen moeten iedere schooldag kunnen sporten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>