Nickelodeon wint van Zapp en Jetix

Nickelodeon heeft het in 2008 gewonnen van Jetix en Nederland 3 (Zappelin en Zapp). Ik moet eerlijk zeggen dat het mij verbaast. Ik vind persoonlijk Zapp de betere kinderprogramma’s brengen. Nickelodeon is hartstikke blij, wat natuurlijk logisch is. Zolang Jetix maar niet wint, vind ik alles best! Daar komt echt een partij bagger vandaan…

Ten opzichte van 2007 steeg het gemiddelde marktaandeel van Nickelodeon met 2,4 procent, in het tijdvak van 6.00 tot 18.00 uur. Vergeleken bij Nickelodeon (31,3 procent) blijft Jetix, de andere commerciële zender die zich op kinderen richt, met 28,4 procent achter in het gevecht om de doelgroep, kinderen van 6 tot 12 jaar.

Zapp, dat programma’s uitzendt voor kinderen van 8 tot 12 jaar, paste in 2008 de ‘zenderkleuring’ aan om een stoerder imago te creëren. Een van de grootste wapens in de strijd om het kind is Spangas. De goed bekeken kindersoap is het antwoord van de publieke omroep op het succesvolle Het Huis Anubis van Nickelodeon, ook een soap. Mede dankzij het onverwoestbare Sesamstraat is Nederland 3 marktleider onder kinderen tot 6 jaar.

Lees ook:Nickelodeon op zwart om straatspeeldag te stimuleren
Lees ook:Acht bijzondere jeugddocumentaires bij Zapp Echt Gebeurd op 7 en 8 maart
Lees ook:Houd je kinderen verre van reclame! Ze worden er dik van!
Lees ook:Dora krijgt een eigen musical
Lees ook:Kinderen kunnen prijzen winnen met Kijkwijzer

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>