Corrigerende tik maakt kinderen dom(mer)

Houd de handjes thuis ouders, ook als je kids ECHT het bloed onder je nagels vandaan halen. Het schijnt namelijk dat kinderen die regelmatig een corrigerende tik of klap ontvangen, worden gehinderd in hun intellectuele ontwikkeling. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie. Onderzoekers van de universiteit van New Hampshire brachten gedurende vier jaar de intellectuele ontwikkeling van 1500 kinderen in kaart. Ja…dat is even wat anders dan de politiek die roept dat het strafbaar moet worden gesteld!De deelnemertjes aan het experiment die regelmatig door hun ouders werden gecorrigeerd met een tik of klap bleken na vier jaar minder vooruitgang te hebben geboekt. Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite LiveScience. Kinderen tussen de twee en vier jaar die vaak fysiek werden gestraft, scoorden na vier jaar gemiddeld 5 punten lager bij een IQ-test dan leeftijdsgenootjes die nooit klappen hoefden op te vangen.
Bij de 5 tot 9-jarige proefpersonen scoorden de kinderen die regelmatig werden gecorrigeerd met een klap gemiddeld 2,8 punten lager.
De onderzoekers maakten de resultaten van hun studie bekend op de International Conference on Violence Abuse and Trauma in San Diego.
Volgens de onderzoekers suggereren de resultaten van de studie een duidelijk verband aan tussen fysieke straffen en intelligentie. De invloed van andere factoren zoals de opleiding en het inkomen van de ouders werd ook meegenomen in het onderzoek. “Zelfs de frequentie waarmee ouders hun kinderen slaan, maakt al verschil”, zo verklaart hoofdonderzoeker Murray Straus in de Britse krant The Daily Telegraph. “Hoe meer er wordt geslagen, hoe langzamer de mentale ontwikkeling van een kind verloopt. Alle ouders willen slimme kinderen”, aldus Straus. “Dit onderzoek laat zien dat het voorkomen van fysieke straffen daarbij kan helpen.”

Lees ook:Fastfood maakt kinderen dom!
Lees ook:Sms-taal juist goed voor kinderen
Lees ook:Lager IQ bij kinderen die ongezonder eten
Lees ook:Griep tijdens zwangerschap veroorzaakt lager IQ baby
Lees ook:Chemotherapie bij zwangere vrouw beïnvloedt ongeboren kind niet

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Corrigerende tik maakt kinderen dom(mer)

  1. HansB

    Interessant? 1500 kinderen, evenveel “individuen” er zijn er geen 2 gelijk ook als je naar de omgevingsfactoren kijkt die schijnbaar gelijk zijn.

    Zou het niet zo kunnen zijn dat het omgekeerde bewezen werd: als de IQ lager is ontlokt dat eerder/meer correctie?

      /   Reply  / 
  2. maria

    als je je vrouw geen tik mag geven dan je kinderen ook niet!!!!!! we zijn toch niet gek met zijn allen of wel

      /   Reply  / 
  3. Rob Elshout

    Meteen nomineren voor meest waardeloze onderzoek ooit.

    Als je iets nauwelijks kunt ‘onderzoeken’ is het dit wel.
    Elk kind is een individueel persoon op zichzelf met diens eigen capaciteiten, ongeacht het milieu waarin het kind wordt geboren. Let wel! Invloed door het milieu waarin het kind opgroeit!!!

    De psychologische wereld met hun visie op hoe je moet opvoeden en hoe ouders dit moeten aanpakken. Waar is op vandaag nog de sociale cohesie van de maatschappij. Correctie nog alleen door middel van het aangaan ven een conversatie/discussie met je kind. Behandelen als een jong-volwassen persoon. Wordt wakker domme wetenschappers!!!

    Kinderen vrágen om correctie, kinderen wíllen juist de grenzen weten. Dat maakt je sociaal bekwaam, je leert de waarden en normen, wat kan wel en wat kan niet binnen de maatschappij. Als een kind daadwerkelijk iets doet dat zo gevaarlijk is voor zichzelf en/of voor anderen (vooral het 2de), dan is een correctie d.m.v. een tik, of wellicht een ‘pak slaag’ zoals we dat zouden noemen vanuit vroegere tijden, juist goed. let wel, nooit op delen wat schadelijk kan zijn voor het kind op korte of lange termijn. Ook niet bij het minste of geringste, praten is immers altijd goed, maar in extreme gevallen is juist een discussie niet zinvol, noch leerzaam. Kind leert alleen maar dat het overal mee weg komt, want tot eigen inzicht komen hoeft het immers niet met noodzaak, ook al volgen er nog 100 gesprekken vanuit de ouders. Maar goed, wie ben ik, wie zijn wij die dit wel zo zien. De wereld was in de jaren 60 niet goed, man aan de macht, vrouw aan het aanrecht en de kinderen moesten hun kop houden. Nu is het recht aan het kind en de ouders durven niet meer op te voeden, want er zijn een oneindig aantal egocentrische instanties die allemaal beter weten hoe de opvoeding aan te pakken, zonder van elkaar te weten waar de ander mee bezig is. Nee, dat is een lekker zooitje ongeregeld. En totaal voorbij gaan dat de ouders nog altijd de ‘one and only’ experts zijn betreffende hun eigen kind en normaliter altíjd het beste voorhebben met hun kind(eren)!!! Hulpverlening moet er zijn ter ondersteuning en advies, daar waar het oorspronkelijk voor bedoeld is en niet voor de totalitaire machtsstrijd die ze momenteel voeren over de zeggenschap van de kennis van het opvoeden op de juiste manier. Want uiteraard kun je opvoeden in een boekje beschrijven en uitvoeren. Droom lekker verder ‘in hokjes passende wetenschap’. We zijn geen getallen!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>