Rekenen kids speciaal onderwijs vooruit gegaan

Goed nieuws: Kinderen in het speciaal basisonderwijs zijn de afgelopen zeven jaar beter gaan rekenen. Het gaat daarbij onder meer om de onderdelen breuken, procenten, meten en verhoudingen. Het niveau van hoofdrekenen is gelijk gebleven met het resultaat van de vorige peiling in 2006, zo is gebleken uit  een onderzoek uit 2013, dat nu bekend is gemaakt, naar het reken- en wiskundeniveau in de eindgroep van het speciaal basisonderwijs.De gemiddelde leerling aan het eind van het speciaal basisonderwijs rekent nu op hetzelfde niveau als een leerling aan het eind van groep 5 in het regulier basisonderwijs. Leerlingen in het speciaal basisonderwijs zijn afgelopen jaren wel een half uur per week meer gaan rekenen. Zij doen dat nu net zo veel als kinderen in het regulier basisonderwijs, gemiddeld vijf uur per week.

Lees ook:Flinke winst voor kinderen met Down op gewone basisschool
Lees ook:Iemand een Cito-toets kopen?
Lees ook:Basisschlen gaan hun naam weer wat meer eer aan doen
Lees ook:Tijdelijke signalering taalstoornis kinderen heeft groot effect
Lees ook:Unieke taalmethode voor dove leerlingen, groep 3/4

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>