Peuter overleden door lampje van Ikea

Hoe afschuwelijk: er is een kindje overleden door een lamp van Ikea. Niet heel slim natuurlijk om een bedje zo dicht bij een kinderlamp te zetten (het had dus wat dat betreft met vrijwel iedere lamp kunnen gebeuren),  maar het is nu Ikea die de schuld krijgt. Het bedrijf roept dan ook wereldwijd miljoenen lampen terug. Er was een koord om de nek van een 16 maanden oude peuter gekomen, die daarop stikte. Het kind had het snoer in zijn bedje getrokken. Het incident staat niet op zich. Ook een kind van 15 maanden werd de lamp bijna fataal, zo weet de NOS. Ook hier was het snoer om de nek van het kind gekomen. Beide incidenten gebeurden in Europa, maar IKEA wil niet zeggen in welke landen. ensen die de lamp Smila hebben gekocht, kunnen gratis een serviceset ophalen waarmee het snoer van de lamp is vast te zetten. Verder wordt geadviseerd de lamp verder van het bed te hangen.Smila is een felkleurige lamp van 28 centimeter in vorm van een maan, hart, schelp of zeepaard. Tussen 1999 en mei van dit jaar is de lamp wereldwijd zo’n 23 miljoen keer verkocht.

Lees ook:Verlicht de kamer van je kind met een naamlamp!
Lees ook:Niet met je kindje in slaap vallen op stoel of bank
Lees ook:Van ledikant naar bed: stapje vooruit…
Lees ook:Ophef in België over de veiligheid van kinderbedjes Ikea
Lees ook:ADV:Slechts 33% Nederlanders met kinderen heeft een testament

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>