Gamen helemaal zo slecht nog niet voor kinderen

In Groot Brittanniƫ en Ierland heeft de ontwikkelaar PopCap Games samen met Dr. Tomas Chamorro-Premuzic, professor aan de Universiteit van Goldsmiths, onderzocht wat games precies voor een effect hebben op kinderen. Aan het onderzoek deden 3250 ouders mee. Van dit aantal speelde ongeveer 33 procent dagelijks games met hun kinderen, waarvan zelfs 80 procent dit quality-time noemt. En geloof het of niet: gamen is ergens ook echt wel goed voor kinderen! Het onderzoek werd wel per land uitgevoerd. Zo merkten de ouders van de Ierse kinderen het volgende:

78 procent merkte dat hun kinderen meer verstand kregen van de technologie om hen heen.
69 procent was een stuk rustiger na het spelen van een spelletje.
56 procent kon zich beter concentreren.
50 procent werd steeds beter in het oplossen van problemen.

Mooie resultaten dus, waar Cathy Orr, hoofd van de internationale PR-afdeling bij PopCap, alleen maar het volgende over kon zeggen:

“Nu technologie consumentvriendelijker wordt, zijn wij bij PopCap alleen maar blij om te zien dat videogames steeds meer een rol gaan spelen binnen families. Games krijgen vaker een plekje binnen een familie, net als films en muziek, maar naast traditionele zaken en bordspellen.” Orr is dan ook van mening dat de games van PopCap enorm leuk zijn om te spelen en stress verlagen. Hierdoor zouden de spelletjes van het bedrijf zeer goed binnen de normale levenssfeer van een gezin passen.

Lees ook:Nee joh! Je kind wordt niet dik van gamen!
Lees ook:Ouders hebben geen idee welke games hun kinderen spelen
Lees ook:Koop nou toch een e-reader voor je kind!
Lees ook:Videogames toch weer niet agressie-opwekkend voor kinderen
Lees ook:Gamen mag – van de makers van Sesamstraat!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>