Barbie krijgt op haar vijftigste een make-over

Je zou het d’r niet geven, maar ze wordt volgend jaar echt vijftig! Producent Mattel heeft besloten dat te vieren met een makeover. Je kinderen gaan het dus meemaken; de metamorfose van ‘s werelds bekendste pop. Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden… Misschien krijgt ze er wel wat rimpels bij…
De Barbiepop werd geïntroduceerd in 1959 en wist sindsdien steeds de vinger aan de pols van de recente modetrends te houden. Op haar hoogtepunt was het de pop zelf die nieuwe hypes introduceerde.
De laatste jaren neemt het succes echter zienderogen af, vermoedelijk door de pogingen van Mattel om het merk uit te melken. Barbie wordt gebruikt om uiteenlopende zaken als dvd’s, kleren en zelfs golfclubs op de markt te brengen. Het resultaat was een omzetdaling in vijf van de afgelopen zeven jaar.
Het doel voor de komende jaren is Barbie opnieuw populair te maken bij oudere meisjes, een doelgroep die uit het oog werd verloren. Barbie zal vaker worden opgevoerd als model en krijgt fotoreportages die aan de stijl van Vogue doen denken. Op die manier moet ze concurrentes als Bratz weer aankunnen.

Lees ook:Vraag om kale Barbie voor kleine kankerpatientjes
Lees ook:Bijna net zo hot als Barbie: Monster High-poppen
Lees ook:Mattel introduceert atletische en Hollandse Barbie’s
Lees ook:Moeder pleit voor donkere Barbie-pop!
Lees ook:Laat jij je kind met deze ordinaire barbie spelen?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>